Taca z różami.

A może by tak śniadanko do łóżka ? Albo kawusia i małe co nieco, pyszne ciasteczko, czekoladki, podane na tacy ? A może relaks na tarasie, w ogrodzie, w towarzystwie przyjaciół i na tacy podane owoce sezonowe ? A może po prostu, popołudniowy odpoczynek z książką, a dla towarzystwa dobra herbatka podana na różanej tacy ?  

taca z różami1.jpg

Koleżanka ma urodziny. Problem, bo co dać w prezencie, by była zadowolona. Koleżanka ma już wszystko. No prawie wszystko. Zakup w sklepie nie wchodzi w grę. Było kilka opcji. Wybór padł na tacę.

taca-surowa

Zabieram się do tworzenia, czegoś kobiecego, trochę ekskluzywnego. To nie może być taka zwykła, codzienna tacka. Już wymyśliłam!

Pracę rozpoczynam od przeszlifowania tacki papierem ściernym. Maluję podkładem, następnie wybieram pierwszą warstwę właściwego koloru, który będzie bazą. Miał być przygaszony róż, lekko beżowy, pudrowy. Użyłam farby akrylowej białej, barwników różowego, brązowego i odrobiny farby czarnej. Uff.

taca-z-rozami6jpg

Kolejnym krokiem było nałożenie preparatu do spękań, koloru … i znowu mieszanka barw. To chyba moja specjalność. Bardzo delikatny beż, kremowy. Efekt zamierzony osiągnięty. Następnie motyw. Kilka warstw lakieru bezbarwnego dla zabezpieczenia dzieła. Tacka będzie przecież używana, a na pewno od czasu do czasu trzeba będzie ją przetrzeć wilgotną ściereczką.

Moja wena nie zna granic, zatem tworzę dalej. Ozdobiłam rączki tacki sznurkiem i dodałam serduszko,które wcześniej pomalowałam na kolor przygaszonego różu. Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego.

taca-z-rozami2

Taca. Nie tylko praktyczna rzecz w każdym domu, ale też ozdoba. Kawa czy herbata pita w samotności może smakować lepiej, kiedy podamy ją na ładnej tacy. Nie tylko od święta, ale i w dzień powszedni zadbajmy o to, by celebrować każdą chwilę.

taca-z-rozami4

Myślę, że królowa też chciałaby mieć podaną  herbatę lub kawę na takiej tacy. Kochani, jak myślicie, solenizantka będzie zadowolona z prezentu ?

Dziękuję za uwagę. Wasza Ania.

taca-z-rozami3

Leave a Reply

