Robimy jaja.

Przed nami kolejne święta. Zbliżają się wielkimi krokami. Święta Wielkanocne kojarzą się przede wszystkim z jajami. Pisanki, kraszanki, malowane jaja, jaja ozdabiane wstążkami, jaja ozdabiane cekinami, jaja obsypane kaszą, piórkami i czym tylko dusza zapragnie. Jaja gęsie, kurze, kacze, drewniane, styropianowe, plastikowe, gipsowe etc. Sposobów na zdobienie jaj jest wiele. Wszytko zależy od naszej inwencji twórczej. Jaja w wersji zabawnej i jaja eleganckie. No to co? zaczynamy działać. Czasu jest wystarczająca ilość, by stworzyć własne jajo.

jajo z gąską2

W tym roku zagoszczą u mnie ozdobne jaja, inne niż zwykle. Zatem w świetnym jak zawsze towarzystwie, pod okiem Mentora, w ulubionym Ezopie, robiłam sobie jaja. Nie mogłam się zdecydować czy chcę zrobić jajo dostojne, na bogato, czy też na wesoło, kolorowe, nadziewane. Wybrałam i jedno i drugie. A co będę sobie żałować.

Do ozdobienia posłużyły skorupy jaj gęsich. Może nie są tak kruche jak kurze, ale jednak kruche. Postanowiłam zrobić jajo nadziewane gąską. Tak, tak. Gąską. Będzie też jajo na bogato z medalionem.

Wybrałam gąskę, która mnie najbardziej zauroczyła. Wygląda, można rzec, na trochę “zmęczoną życiem”. Jak dla mnie bomba.

Jajo nadziewane, będzie miało czapeczkę. Zostało pokolorowane farbami akrylowymi. Wybrałam kilka odcieni zielonego, plus żółty. W końcu to kolory wiosny, mają kojarzyć się ze słońcem, ciepłem. Tło zielono-żółte ma przywoływać na myśl łąkę, dlatego domalowałam kwiatki. Poniżej jeden z etapów pracy.

jaja gęsie

Czapeczka została pomalowana na biało i ozdobiona dodatkowo konturówką w tym samym kolorze. Przymocowana została do reszty skorupy klejem na gorąco wraz z innymi ozdobami.

jajo z gąską3

Moja gąska otrzymała domek. W każdym domku musi być przytulnie i kolorowo. Trochę kwiatów, mchu, piórek, wstążki. Gąsce będzie już miło i wygodnie. A niech ma! Co jej będę żałować.

jajo z gąską1

Tak powstało nadziewane jajo.  Gąska postanowiła z góry oglądać świat i domek jej zawisł na drzwiczkach szafki kuchennej. Tymczasowo, bo kontroli w garach nie zniosę. 🙂

jajo z gąską

Jajo na bogato wymagało większego zaangażowania. Najpierw została zrobiona ramka z gliny. Do zrobienia ramki posłużyła forma silikonowa. Ponieważ czas naglił, do akcji obowiązkowo wkroczyła suszarka do włosów. Nieodzowne narzędzie pracy w tej profesji. Wnętrze ramki zostanie wypełnione medalionem, które na szczęście było już zrobione.

jajo z ramką

Całość została pomalowana czarnym kolorem. Po wyschnięciu, musiałam pomalować ramkę w miejscach, gdzie przebijał jeszcze biały kolor. Ramka ma nierówności i pomalowanie jej wymaga precyzji.

jajo z ramką1

Jajo ma być na bogato i obowiązkowo musi wkroczyć na salony. Moje jajo dostało nie tylko płatki złota, ale muśnięte zostało tu i ówdzie złotą pastą. Stoi na cokole, dumne oraz eleganckie. Oj, chyba oddam do skrytki w banku, albo zatrudnię kogoś do ochrony, bo tyle złota na jednym jaju, że szaleństwo.

jajo z ramką2

jajo z ramką4

A tu medalion mniejszy. Zamiast ramki, ozdobny złoty łańcuszek.

jajo z ramką6

Żeby  dobrej tradycji stało się zadość, nie mogło zabraknąć jaj na twardo. Jaja były nadziewane, a jakże. Pyszne! Tu musicie uwierzyć mi na słowo, bo zostały wszystkie zjedzone. Do akcji wkroczyły też gąski, co widać na zdjęciu.

jaja talerz

A Wam, które jajo spodobało się najbardziej?

Dziękuję za uwagę. Wasza Ania.

Leave a Reply

