T shirt w stylu folkowym

Wiosna już w zasadzie przyszła. No może bardziej kalendarzowa, ale jest. Od czasu do czasu pojawia się słonko, nawet dni robią się cieplejsze. Dlatego udzielił mi się nastrój wesoły i natchnął mnie nowym pomysłem. Zrobię sobie fajną bluzeczkę. A co tam, wystroję się na długi wiosenny spacer, lub wycieczkę rowerową. Najlepiej w stylu folkowym, podoba mi się bardzo. Poza tym, wszelkie ozdoby w tym stylu, są teraz jak najbardziej pożądane. 

koszulka10

Postanowione. Zabieram się do roboty. Założenie: ma być tanio, a wykonanie szybkie i łatwe. Krawcowa ze mnie z przypadku i zamiłowania. Bez kursów i szkół w tym kierunku. A, żeby nie było. Egoistką nie jestem, mam świetne przyjaciółki, dlatego dla nich też zrobię. Zabłyśniemy we trzy. Będzie zabawa.

T shirty można zakupić na prawdę tanio. Nie potrzeba nam żadnych mega drogich. Tym bardziej, że każdy podkoszulek jednak po jakimś czasie traci swój urok. Wybrałam białe. Potrzebujemy również niewielkich kawałków materiału, które zapewne znajdziemy w naszych zasobach. Ja wybrałam wzór łowicki na czarnym tle. Nie jest to jednak zobowiązujący wzór. Mogą być kropki, motylki, paski, kratka, itp. Wybór dowolny. Zapewniam, że jaki by nie był dodatkowy wzór czy kolor, to nasza bluzeczka będzie niepowtarzalna. A frajda z samodzielnego wykonania ogromna.

koszulka

Postanowiłam ozdobić rękawy i doszyć kieszonkę. Zmierzyłam szerokość (obwód) rękawów. Ta szerokość będzie w dalszym opisie długością wykroju.  Wykroiłam z materiału paski o długości, która odpowiada obwodowi rękawa (szerokości) dodając 1 cm na zszycie i szerokości dowolnej-w moim przypadku 5 cm. Np.76cm x 5cm. Następnie wykroiłam kieszonkę, taką zupełnie prostą. Np.10cm x 12cm.

koszulka1

Szpilkami przypięłam paski materiału do rękawów. W taki sposób, by ozdobny mankiet był w dalszej kolejności wywinięty na zewnątrz. Widać na poniższej fotografii. Zanim przyszyłam kieszonkę, podwinęłam boki i przeszyłam na maszynie. Potem szpilkami przymocowałam do podkoszulka.

koszulka2

Następny krok, to przyszycie naszych ozdób do podkoszulka. Tu musicie uważać, by nie naciągać zbytnio tkaniny koszulki, gdyż materiał jest rozciągliwy i wyjdą nam potem zmarszczenia.

koszulka3

koszulka4

Przyszyty częściowo mankiet do rękawa, za pomocą żelazka zaprasowałam, by stworzyć zakładkę do podwinięcia.

koszulka6

Ostatni krok, to doszycie podwiniętego mankietu do rękawa. I gotowe.

koszulka8

Może nie jest to bluzeczka prosto z wybiegów świata mody, ale z efektu jestem zadowolona. Niby zwykłe t shirty, a jednak niezwykłe. Obdarowanym koleżankom się spodobały. Na najbliższą wspólną wyprawę na pewno wystroimy się jednakowo.

20160728_161540

Zachęcam do stworzenia wg własnego pomysłu nowej bluzeczki. Nie potrzeba dużych wydatków ani  ogromu pracy. Nawet maszyna do szycia jest zbędna, bo zawsze można wykonać cała robotę ręcznie, za pomocą zwykłej igły. Uda się na pewno.

Wasza Ania.

Leave a Reply

