Ozdoby wielkanocne.

Święta Wielkanocne tuż tuż. Temat jaj na porządku dziennym. Tym razem będą jaja kolorowe. Pisanki, kraszanki, malowanki, albo jak kto woli, radosna twórczość. Jeżeli jeszcze nie macie ozdób wielkanocnych, to te na pewno zdążycie przygotować. W poprzednim moim poście przedstawiłam propozycję jaj bardziej pracochłonnych, te możecie przygotować szybko. Kolory, wzory dowolne. 

wytłoczki na jaja16

Kochani, na pewno w każdym domu znajdzie się zbędne opakowanie po jajkach. Użyłam wytłoczek na 6 sztuk jaj. Potrzebne też będą nam jaja styropianowe. W zasadzie można wykorzystać wydmuszki jaj kurzych, jednak są delikatne i może nam się przytrafić wypadek przy pracy. Skorupka niechcący się połamie. Niezbędne też są patyczki do szaszłyków, które będą pomocne przy malowaniu jajek.

jaja styropian

wytłoczki na jaja puste

Jaja lekko przeszlifowałam papierem ściernym, potem pomalowałam białą farbą akrylową. Nie mogłam się zdecydować na kolorystykę i motywy. I to nęci i tamto kusi. Przygotowałam zatem motywy kojarzące się ze świętami i wiosną. Nie mogło też zabraknąć motywów w stylu folkowym. Użyłam motywów z serwetek.

jaja styropian3

Za pomocą kleju do decupage wybrane motywy zostały doklejone do jajek. Po wyschnięciu domalowałam tło, dodatkowo ozdobiłam konturówkami i perełkami w płynie. Całość zabezpieczona jest lakierem bezbarwnym.

Jaja będą piękne również, gdy pomalujecie je tylko w jednolitym kolorze, albo zastosujecie tzw. radosną twórczość. Wybór należy do Was. 

jaja styropian4

Wytłoczki na jajka zostały pomalowane w pierwszej kolejności na biało. Tak jak wcześniej pisałam, miałam dylemat w jakim stylu chcę zrobić ozdoby wielkanocne. Ponieważ wybrałam dwa różne tematy motywów, musiałam przygotować opakowania tak, by pasowały do nich później ozdobione jaja. Na klapie opakowania, zewnątrz i w środku, przykleiłam wybrane motywy. Następnie pomalowałam wytłoczki różnymi kolorami farb akrylowych.

wytłoczki na jaja

wytłoczki na jaja1

wytłoczki na jaja3

Ostatecznie moje ozdoby prezentują się tak, jak to widzicie na zdjęciach poniżej. Tylko nadal nie wiem, który i gdzie zestaw położę.

I jeszcze jedno mnie dręczy, co było najpierw : jajo czy kura ? Ale chyba na to pytanie nie ma rozwiązania 🙂

wytłoczki na jaja9

wytłoczki na jaja11

wytłoczki na jaja15

                     Radosnej twórczości Wam życzę. Wasza Ania.                  

jaja styropian9

Leave a Reply

