Różany zestaw.

Prezent miał być urodzinowy i koniecznie pozytywny. Róże, symbol elegancji, klasy. Tylko one mogły znaleźć się na prezencie dla przyjaciółki. Uwielbiam róże. Zatem nie mogło być inaczej. Pomysł na kolorystykę przyszedł szybko. Zieleń kolor nadziei i budzącej się wiosny-życia,  czerwień- miłość, energia, ciepło. Włożyłam w pracę dużo serca, bo obdarowana jest wyjątkową osobą a i okazja też “okrągła” – urodziny.

taca i skrzyneczka doniczka10123

Postanowiłam zrobić tacę, szkatułkę i osłonkę na doniczkę. Koniecznie do codziennego użytku. W zamykanej kasetce-szkatułce można przechowywać nie tylko biżuterię czy inne skarby, ale też słodkości czy herbatę. Zaczęłam jak zawsze od przygotowania części kompletu do dalszej obróbki. W pierwszej kolejności przetarcie papierem ściernym oraz nałożenie podkładu.

taca i skrzyneczka

Następnie ponowne przetarcie papierem ściernym, w celu wygładzenia drewnianych powierzchni. Po pierwszym pomalowaniu stają “włoski”  i w dotyku tacka i kasetka są szorstkie. Tacę, kasetkę i  osłonkę na doniczkę pomalowałam farbą w kolorze jasnej zieleni. Po wyschnięciu, zarówno na zewnętrzną i wewnętrzną część góry szkatułki, środek tacki i całą powierzchnię doniczki, nałożyłam preparat do spękań.

taca i skrzyneczka doniczka1

Powierzchnie pokryte preparatem do spękań, zostały pomalowane farbą w białym kolorze. Nadszedł czas na motyw róży – królowej kwiatów. Do wykonania napisów użyłam szablonów. No niestety, aż taka zdolna nie jestem , by wykonać napisy samodzielnie. Może kiedyś… 🙂 Dodatkowo wykonałam cieniowania, które dodały wyrazistości ozdobionych przedmiotów. I żeby nie było, tacka, szkatułka, doniczka są przedmiotami codziennego użytku, dlatego zabezpieczyłam je na koniec kilkakrotnie lakierem bezbarwnym. Jak zawsze do ozdabiania przedmiotów, użyłam farb akrylowych.

taca i skrzyneczka doniczka0

Ponieważ jest to prezent dla bliskiej mi osoby, dołożyłam też parę czerwonych serduszek. Przyznam, że stresowałam się bardzo czy zdążę na czas i czy wszystko wyjdzie zgodnie z założeniem.

taca i skrzyneczka doniczka w trawie3

Jestem zadowolona z efektu. Przyjaciółka na szczęście też była. Zdradzę rąbka tajemnicy, że trochę podstępem , z drugą przyjaciółką przygotowałyśmy urodzinową imprezkę. Tort był przepyszny. Ale to już nie moje wykonanie. Takie wesołe trio stanowimy. Już czekamy na kolejną tego typu imprezę.

taca i skrzyneczka doniczka111111

A co Wy sądzicie o powyższym prezencie? Czekam na Wasze Kochani opinie.

                                                                                                                      Dziękuję, Wasza Ania.

Leave a Reply

