Łowickie herbaciarka i taca.

Miał być prezent “eksportowy”. Coś charakterystycznego, najlepiej kojarzącego się z Polską. Oczywiście coś fajnego, praktycznego najlepiej. Wahałam się nad tematem pawich piór, bo krakowskie, a stąd prezent pojedzie. Jednak czasu było mało. Nie da się ukryć, że najbardziej charakterystycznym i rozpoznawalnym jest wzór łowicki. Dlatego postanowiłam. Będzie Łowicz i już. Taca i herbaciarka. 

taca i herbaciarka000

taca i herbaciarka0000

Jak zawsze zaczęłam od przygotowania zestawu. Szlifowanie, odpylenie, nałożenie podkładu. – kolor biały.

taca i herbaciarka

taca i herbaciarka2

Dalej kolor właściwy, który będzie wyłaniał się spod spękań, soczysty zielony. Spękacz, kolor biały, motyw łowicki, lakier zabezpieczający.

taca i herbaciarka22

taca i herbaciarka01

taca i herbaciarka4

Czasu miałam mało. Jak to zwykle w życiu bywa, okoliczności były niesprzyjające. Na dodatek przymusowy wyjazd kilkudniowy, zmusiły mnie do ekspresowego wykonania i zarwania nocy. Ale zdążyłam na czas. I jeszcze okazało się, że obdarowana osoba jest fanką takiego rękodzieła oraz była zachwycona prezentem. Dodam, że tam, gdzie zestaw pojechał, jest mnóstwo lawendy i łowickie wzory rzeczywiście są oryginalne.  Tym bardziej jest mi bardzo miło.

taca i herbaciarka96

taca i herbaciarka01

Łapki w górę, komu się podoba zestaw. Herbaciarka niekoniecznie musi pełnić rolę przechowalni dla saszetek herbaty, może też pełnić rolę szkatułki na biżuterię lub inne skarby. Przegródki można wyjąć.

            Kochani, inspirujcie się. Warto mieć coś ludowego.  Wasza Ania.

 

Leave a Reply

